Maxie

Möt Maxie Apel, HR- och löneadministratör

Maxie berättar om sin resa på Ohlssons och det bästa med att arbeta som HR-och löneadministratör.

2011 började Maxie som receptionist på Ohlssons där hon kommunicerade med kunder och kollegor och utförde olika administrativa uppgifter. ”Tiden i receptionen var jättebra. Det var ett väldigt socialt jobb där jag fick möjlighet att lära känna medarbetare från olika avdelningar.”, säger Maxie.

När HR-avdelningen efterfrågade extrahjälp med löneadministration, i form av sammanställning av tider, ställde Maxie upp.

Efter några år dök en halvtidstjänst med fokus på löneadministration upp. Maxie var nyfiken på tjänsten men också osäker på om den passade henne eftersom hon inte hade någon erfarenhet av HR-yrket. Tack vare hennes inställning till att lära sig nya saker och att bygga relationer fick hon tjänsten. Hon jobbade samtidigt kvar i receptionen under den övriga arbetstiden. Idag är hon kvar på HR-avdelningen.

De dagliga uppgifterna består främst av lönehantering, att skriva avtal och andra anställningsrelaterade frågor. Under året har Maxie, genom företagets försorg, avklarat diplomerade utbildningar inom löneadministration.

”Det bästa med arbetet på HR-avdelningen är att det är så varierande. Arbetsdagen består dels av struktur och ordning, dels av sociala kontakter. Jag är glad över att jag fick chansen att börja på avdelningen. Det finns massor av möjligheter när du är öppen för att lära dig nya saker!”, avslutar hon.